Zorg in de Kijker

Zorg in de Kijker

Wilt u de kwaliteit van uw zorgorganisatie, apotheek of huisartspraktijk graag eens goed onder de loep nemen? Zorg in de Kijker ontwikkelt meetinstrumenten die beleidsmakers ondersteunen in het 'meten' van de kwaliteit en processen binnen de zorg.

De huidige marktwerking zorgt voor een totaal ander beleid in de zorg, waar meer en meer naar kwaliteit gekeken wordt. En waaraan bovendien steeds hogere eisen gesteld worden.

Kostenbesparingen worden doorgevoerd, processen worden bewaakt en de snelheid van processen gaat omhoog. Bovendien is er steeds meer concurrentie en door de opkomst van de 'nieuwe' cliënt wordt er meer van de zorg gevraagd dan vroeger.

Het meetbaar maken van kwaliteit binnen de zorg.

In het bedrijfsleven is men al langer gewend aan kwaliteitsmetingen en een vraaggestuurd aanbod. Wanneer het gaat om meten van kwaliteit, of analyseren van processen, is er binnen de zorg nog een slag te slaan. Dit biedt nog volop mogelijkheden voor de ontwikkeling van innovatieve meetinstrumenten.

Mijn ervaringen met het meten van kwaliteit en analyseren van de processen binnen de zorg hebben mij geïnspireerd om meetinstrumenten te ontwikkelen die beleidsmakers hierin kunnen ondersteunen.

Hieruit is Zorg in de Kijker ontstaan.

Zorg in de Kijker biedt met nadruk objectieve metingen en analyses van de zorg en doet dat binnen de organisatie zelf. Hiermee kan de organisatie beleidsaanpassingen doorvoeren.

Mystery Care.
Een mystery-guest bezoekt de zorgorganisatie. Vooraf wordt met de zorgorganisatie het doel van het mystery-bezoek afgesproken. Wat wil de organisatie onderzoeken? Afhankelijk van dit doel wordt een vragenlijst opgesteld, waarmee de mystery-guest op bezoek gaat. Afhankelijk van de vraag wordt het aantal mystery-guests vastgesteld. De vragenlijsten zijn ontworpen met het doel om een objectief beeld te geven van de organisatie-vraag.

Procesanalyse.
De organisatie beschikt over een procesbeschrijving/procedure. Intern kan bekeken worden of deze de juiste stappen volgt, en verloopt in het juiste tijdspad. Manco’s en obstakels die de processen benadelen, worden in kaart gebracht.

Ontwikkelen van meet/vragenlijsten voor zorgorganisaties.
Om de cliëntvraag goed te kunnen oppakken binnen een organisatie is een vragenlijst, die gebruikt kan worden bij intake, van belang. Zorg in de Kijker kan helpen met de ontwikkeling van een dergelijke lijst.

Openingstijden

maandag?
dinsdag?
woensdag?
donderdag?
vrijdag?
zaterdag?
zondag?

Recensies

Schrijf als eerste een recensie!

Community

Geplaatste berichten zijn voor iedereen leesbaar

Profielafbeelding gast
Gast


Er zijn nog geen berichten geplaatst op deze pagina.

Beheerder

Deze pagina is niet geclaimd

De goedadviesbureau.nl community helpt deze pagina zo actueel mogelijk te houden. Ook bijdragen? Gebruik de knop per gewenst blok.


Adres- en contactgegevens

Zorg in de Kijker
Prins Bernhardstraat 14
7064GG Silvolde

+31 (0)6 42270273

Deel deze pagina

Zorg+in+de+Kijker img